نمی توانید گوشی خود را پیدا کنید؟ دانشمندان رباتی برای کمک ساخته اند

نمی توانید گوشی خود را پیدا کنید؟ دانشمندان رباتی برای کمک ساخته اند

هرکسی در برهه ای از زمان ناامیدی ناشی از قرار دادن تلفن خود را در اشتباه تجربه کرده است. خوشبختانه، یک ربات جدید آمده است تا به شما کمک کند.

“حافظه مصنوعی” جدید ربات ها را قادر می سازد تا به یافتن اقلام نابجا کمک کنند.

مهندسان دانشگاه واترلو روشی نوآورانه برای برنامه‌نویسی ربات‌ها ابداع کرده‌اند تا به افراد مبتلا به زوال عقل در یافتن وسایل گم‌شده مانند دارو، عینک یا تلفن کمک کنند.

اگرچه هدف اصلی پشتیبانی از این جمعیت شناسی خاص است، اما این فناوری این پتانسیل را دارد که به نفع هر کسی باشد که ناامیدی از قرار دادن یک شی و جستجوی خستگی ناپذیر برای آن را تجربه کرده است.

دکتر علی ایوب، محقق فوق دکترا در مهندسی برق و کامپیوتر، گفت: «تأثیر طولانی مدت این واقعاً هیجان انگیز است. یک کاربر می تواند نه تنها با یک ربات همراه، بلکه یک ربات همراه شخصی سازی شده که می تواند به او استقلال بیشتری بدهد، درگیر شود.

ایوب و سه همکارش از افزایش سریع تعداد افرادی که با زوال عقل کنار می‌آیند، تحت تأثیر قرار گرفتند، وضعیتی که عملکرد مغز را محدود می‌کند و باعث سردرگمی، از دست دادن حافظه و ناتوانی می‌شود. بسیاری از این افراد مکرراً مکان اشیاء روزمره را فراموش می کنند، که کیفیت زندگی آنها را کاهش می دهد و بار اضافی را بر دوش مراقبین قرار می دهد.

مهندسان بر این باور بودند که یک ربات همراه با حافظه اپیزودیک مخصوص به خود می تواند در چنین شرایطی بازی را تغییر دهد. و آنها موفق شدند از هوش مصنوعی برای ایجاد نوع جدیدی از حافظه مصنوعی استفاده کنند.

تیم تحقیقاتی با یک ربات دستکاری موبایل Fetch که دارای دوربینی برای درک جهان اطراف است، شروع کرد.

سپس، با استفاده از یک الگوریتم تشخیص شی، ربات را برنامه ریزی کردند تا از طریق ویدئوهای ذخیره شده، یک گزارش حافظه از اشیاء خاص را در نمای دوربین خود شناسایی، ردیابی و نگه دارد. با این ربات که قادر به تشخیص یک شی از شی دیگر است، می تواند زمان و تاریخ ورود یا خروج اشیاء از دید خود را ثبت کند.

سپس محققان یک رابط گرافیکی ایجاد کردند تا کاربران بتوانند اشیایی را که می‌خواهند ردیابی شوند انتخاب کنند و پس از تایپ نام اشیاء، آنها را در یک برنامه تلفن هوشمند یا رایانه جستجو کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ربات می تواند زمان و مکان آخرین بار مشاهده شی خاص را نشان دهد.

آزمایشات نشان داده است که این سیستم بسیار دقیق است. و در حالی که ممکن است برخی از افراد مبتلا به زوال عقل این فناوری را دلهره آور بدانند، ایوب گفت که مراقبان می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

با حرکت رو به جلو، محققان مطالعات کاربری را با افراد بدون معلولیت و سپس افراد مبتلا به زوال عقل انجام خواهند داد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


BAGHI/09120201982
تماس بگیرید

سلام , وقت بخیر

کارشناسان سئو دل بعد از بررسی در خواست شما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند