جدیدترین X-Plane ناسا: نسل بعدی هواپیمای آزمایشی X-66A “به شکل گیری آینده هوانوردی کمک خواهد کرد”

جدیدترین X-Plane ناسا: نسل بعدی هواپیمای آزمایشی X-66A "به شکل گیری آینده هوانوردی کمک خواهد کرد"

جدیدترین X-Plane ناسا: نسل بعدی هواپیمای آزمایشی X-66A “به شکل گیری آینده هوانوردی کمک خواهد کرد”

X-66A هواپیمای ایکس است که به طور خاص با هدف کمک به ایالات متحده برای دستیابی به هدف انتشار گازهای گلخانه ای خالص تا سال 2050 ساخته شده است. برای ساخت X-66A، بوئینگ با ناسا همکاری خواهد کرد تا هواپیمای MD-90 را اصلاح کند و کاهش دهد. بدنه و تعویض بالها و موتورهای آن. هواپیمای نمایشگر حاصل دارای بالهای بلند و نازک با موتورهای نصب شده در زیر و مجموعه ای از خرپاهای آیرودینامیکی برای پشتیبانی خواهد بود. طرحی که بوئینگ برای پروژه نمایشگر پرواز پایدار ناسا ارائه کرد، به عنوان بال خرپایی ترانسونیکی شناخته می شود. اعتبار: ناسا

نیروی هوایی ایالات متحده پروژه نمایشگر پرواز پایدار را که با همکاری ناسا و بوئینگ انجام می شود، به عنوان X-66A تعیین کرده است. هدف این پروژه توسعه یک طراحی هواپیمای تک راهرو پایدارتر است که به هدف کاهش خالص گازهای گلخانه ای هوانوردی تا سال 2050 کمک می کند.

ناسا و بوئینگ روز دوشنبه گفتند هواپیمای تولید شده از طریق پروژه نمایشگر پرواز پایدار آژانس توسط نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان X-66A تعیین شده است.

X-plane جدید به دنبال اطلاع رسانی به نسل جدید بالقوه هواپیماهای تک راهرو پایدارتر است – اسب کار خطوط هوایی مسافربری در سراسر جهان. بوئینگ با همکاری ناسا، یک هواپیمای نمایشگر در مقیاس تمام عیار با بال‌های بسیار بلند و نازک تثبیت شده توسط ستون‌های مورب که به عنوان مفهوم بال خرپایی ترانسونیکی شناخته می‌شود، می‌سازد، آزمایش می‌کند و به پرواز در خواهد آورد.

در ناسا، چشمان ما نه تنها بر روی ستاره ها متمرکز است، بلکه به آسمان نیز خیره شده است. بیل نلسون، مدیر ناسا، گفت: نمایشگر پرواز پایدار بر اساس تلاش‌های پیشرو جهانی ناسا در زمینه هوانوردی و همچنین آب و هوا است. X-66A به شکل‌دهی آینده هوانوردی کمک می‌کند، عصر جدیدی که در آن هواپیماها سبزتر، تمیزتر و ساکت‌تر هستند و امکانات جدیدی را برای عموم پروازها و صنعت آمریکا ایجاد می‌کند.»

X-66A اولین هواپیمای ایکس است که به طور خاص بر کمک به ایالات متحده برای دستیابی به هدف انتشار گازهای گلخانه ای هوانوردی خالص صفر متمرکز شده است، که در برنامه اقدام هوانوردی ایالات متحده برای آب و هوای کاخ سفید بیان شده است.

باب پیرس، معاون مدیر اداره ماموریت تحقیقاتی هوانوردی ناسا، که این نام را در تاریخ اعلام کرد، گفت: “برای رسیدن به هدف خود برای صفر شدن انتشار خالص هوانوردی تا سال 2050، ما به هواپیماهایی متحول کننده مانند هواپیماهایی که در X-66A پرواز می کنیم نیاز داریم.” انجمن هوانوردی موسسه آمریکایی هوانوردی و فضانوردی در سن دیگو. با این هواپیمای آزمایشی، هدف ما این است که انواع فن‌آوری‌های صرفه‌جویی در انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را که صنعت هوانوردی به آن نیاز دارد، نشان دهیم.»

منبع :

https://scitechdaily.com/

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


BAGHI/09120201982
تماس بگیرید

سلام , وقت بخیر

کارشناسان سئو دل بعد از بررسی در خواست شما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند